Gcoordinator

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3.0.0

G-coordinator ver3.0.0

The internal G-code generation process has been standardized to the gcoordinator library version 0.0.14. As a result, some aspects of the fabrication code processing have been modified.

In G-coordinator ver2, the code for shaping was written inside a function called object_modeling(). In ver3, that restriction has been removed, and now shaping can be done through the execution of pure Python code.

By passing the list of path objects, full_object, to the gui_export() function, you can preview and export G-code within the application.

python
ver3 series code
import numpy as np
import gcoordinator as gc

full_object = []
for height in range(100):
arg = np.linspace(0, 2*np.pi, 100)
x = 10 * np.cos(arg)
y = 10 * np.sin(arg)
z = np.full_like(arg, (height+1) * 0.2)
wall = gc.Path(x, y, z)
full_object.append(wall)

gc.gui_export(full_object)


In conjunction with the changes to the fabrication code, official documentation has been created for G-coordinator (GUI) and gcoordinator (library). A tutorial on the fabrication code has been included in the official documentation.
https://gcoordinator.readthedocs.io/en/latest/

In version 3, code refactoring was performed to streamline the complexity of the code, leading to certain functions being restricted or deprecated. Specifically:
- Functionality to access parameter tree values in the editor
- The print() function in the editor
- The Transform.fill() function
These features are not available in version 3.0.0, but we plan to reintroduce them in future updates in a more improved manner.

For more information, see the following documentation:
https://gcoordinator.readthedocs.io/en/latest/release_notes.html

---

G-coordinator ver3.0.0
内部のG-code生成処理をgcoordinatorライブラリ0.0.14に統一

G-coordinator ver2では,造形のコードをobject_modeling()という関数の内部に記述していました.ver3では,その制限がなくなり,純粋なpythonコードの実行で造形ができるようになっています.

パスオブジェクトのリストfull_objectをgui_export()関数に渡すことで,アプリ上でのプレビューやG-codeの書き出しができます.
python
ver3 series code
import numpy as np
import gcoordinator as gc

full_object = []
for height in range(100):
arg = np.linspace(0, 2*np.pi, 100)
x = 10 * np.cos(arg)
y = 10 * np.sin(arg)
z = np.full_like(arg, (height+1) * 0.2)
wall = gc.Path(x, y, z)
full_object.append(wall)

gc.gui_export(full_object)

造形コードの変更に伴い,G-coordinator(GUI),gcoordinator(library)の公式ドキュメントを作成.
公式ドキュメントで,造形のコードのチュートリアルを作成.
https://gcoordinator.readthedocs.io/ja/latest/

ver3においては,煩雑化していたコードのリファクタリングに伴い,一部機能の制限,廃止を行いました.
具体的に,
- エディタでパラメータツリーの値にアクセスする機能
- エディタでのprint()関数
- Transform.fill()関数
これらの機能はver3.0.0では搭載していませんが,今後のアップデートでより良い形で再登場させる予定です.

詳しくは,以下の公式ドキュメントを参照してください
https://gcoordinator.readthedocs.io/ja/latest/release_notes.html

2.2.1

Fix bug when pasting in the editor
Fix issue in the splitter where a portion is not displayed
Bug fix for the line number widget
Speed up rendering when moving the slider

2.2.0

UI update
Added menu bar
Option to select dark theme or light theme
Ability to adjust editor font size and console font size

2.1.0

Line Infill Features
Gyroid infill capabilities
Ability to create Gcode for multi-axis 3D printers
Hardware setup screen
Direct input of start gcode and end gcode now possible
Revision of drawing system
UI improvements
Function to display characters on console with print() function
stl slice function (in testing phase)

ラインインフィルの機能
ジャイロイドインフィルの機能
多軸の3Dプリンタに対応したGcodeの作成機能
ハードウェアの設定画面
スタートgcodeとエンドgcodeを直接入力可能に
描画系統の見直し
UIの改良
print()関数でコンソールに文字を表示できる機能
stlスライス機能(テスト段階)

2.0.0

The description method for modeling has evolved significantly.
The description is different from the previous G-coordinator ver1 series and is no longer compatible.

Each value in the print settings can now be accessed from a text editor.
In addition, a Transform class is provided for easy deformation of curves.

For detailed grammatical information, please see QiiTa.
In addition, functions such as indentation and predictive conversion have been added for the text editor.
The border between the editor and the graphics screen can now be adjusted by dragging.

Qiita: https://qiita.com/tomohiron907/items/747e74965d18f358d852

造形のための記述方法が大きく進化しました。
以前のG-coordinator ver1系列とは記述が異なるため、互換性がなくなっています。

印刷設定の各値にテキストエディタからアクセスすることができるようになっています。
また、Transformクラスを用意して、曲線等の変形を容易に行うことができるようになりました。
詳しい文法に関しては、QiiTa をご確認ください。
また、テキストエディタについて、インデントや予測変換などの機能を追加しました。
エディタとグラフィック画面との境界をドラッグで調整できるようになりました。

1.2.0

G-coordinator ver1.2.0
Start and end G-code can now be specified by path
A horizontal scroll bar can now be used to display each segment of a layer.
3D printer nozzles are now displayed.

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